History

“วิทยาลัยนวัตกรรมสื่อสารสังคม”
(College of Social Communication Innovation)

พันธกิจ วิสัยทัศน์ และค่านิยม (Mission, Vision and Values)  

วิสัยทัศน์ :
เป็นองค์กรการศึกษา เพื่อผลิตบัณฑิตที่บูรณาการศาสตร์ด้านนวัตกรรมสื่อสาร สื่อดิจิทัล การสร้างสรรค์ และการจัดการ ที่ตระหนักถึงคุณธรรมและสังคม

พันธกิจ :
1. ผลิตและพัฒนาคนด้านสื่อและการสื่อสารร่วมสมัย
2. สร้างสรรค์งานวิจัย งานสร้างสรรค์ และนวัตกรรมด้านสื่อและการสื่อสาร
3. บริการวิชาการ ด้วยองค์ความรู้ของวิทยาลัยสู่ชุมชน
4. ทำนุบำรุงวัฒนธรรมและศิลปะ
5. พัฒนาระบบการบริหารจัดการภายใต้หลักธรรมาภิบาล

ค่านิยม
Collaborative                                              ทุกคนในองค์กรร่วมมือ ทำงานเป็นทีม
Organizational excellence                       มุ่งเน้นประสิทธิภาพและมีการทำงานที่ยอด
                                                                       เยี่ยมทั้งกระบวนการ และผลงาน
Social Responsibility                                มุ่งเน้นการรับใช้สังคม และประเทศชาติ
Corporate Governance                             กำกับดูแลอย่างมีธรรมมาภิบาล
Innovation and Internationalization     มีนวัตกรรม และความเป็นสากล

สมรรถนะหลัก : 
Smart Communication                            รอบรู้การสื่อสาร
Teamwork                                                   ทำงานเป็นทีม
Modern                                                        ทันสมัย
Morality and Social Responsibility      มีจริยธรรม รับผิดชอบต่อสังคม
Digital Literacy                                          รู้ทันดิจิทัล

College of Social Communication Innovation

    The College of Social Communication Innovation, founded on July 7, 2006, was established with the purpose of creating equilibrium between communication and the media in the society. This necessitates the development of individuals who will be able to take control and deal with the changes in communication technology, which relies on new and different ways of thinking.

    The College of Social Communication Innovation will be an educational and research institution based on the integrated sciences of communication and technology, business administration and the arts in order to create a body of knowledge designed to keep up with current trends. We believe that the equilibrium are integration will develop the media as a tool that will bring many advantages to our society.  One example would be entertainment communications, which will evolve into educational entertainment for the next generation.  Moreover, the College of Social Communication Innovation will also play a major role in motivating the Thai society to be more up-to-date on current media changes and their impact on our daily life.

    The programs integration of the College of Social Communication Innovation are interdisciplinary, in that they integrate a diverse range of knowledge from other institutions and the real world.  In other words, this integrated knowledge will be drawn from specialists from many other institutions in the university along with those from other private organizations. The programs plan to embrace the learning environments and teaching methods – from the learning environments of the laboratory to cooperative education through the cooperation of both public and private sector, from both local and international institutions.

    There will be an emphasis on bilingual education, particularly that emphasizing instructions in both Thai and English language.  This will enable our students to communicate more effectively in a world that is now defined by rapid change on both the local, national and international levels.  Studying core courses about art, culture, nature and environment, the students can develop an ideological perspective in tandem with traditional virtues that are a necessity in the postmodern world.   The ideological aspect is crucial as it will directly affect social communication in a future world in which these graduates will be playing an important role.  SWU’s “Prasarnmit” campus is located in a prime area of Bangkok, dominated by the entertainment industry, mass media and advertising firms.  This area also boasts Thailand’s Cultural Center and an international convention center.  This area is also very accessible with major public transit available – the BTS on Sukhumwit Road, the MRT on Petchaburi Road, buses on Asoke-montri Road and the ferry at Saensab canal.  Most significantly, a transit center from SWU to Suvannabhumi International Airport Rail Link has recently been completed.  All of these factors allow SWU to extend its role in social communication to offer perspective students to gain direct experience of and to monitor the social changes and advances taking place around them.